torsdag 15. desember 2011

Ala D`Oro


Jeg er veldig glad for å eie en Bracco Italiano fra kennel Ala D`Oro. Tina og Jaap har lært meg utrolig mye om rasen, og jeg vet ikke om noen som er så oppdatert på linjer og helse for å nevne noe på rasen. De er også ærlige om hva som har oppstått ved sykdom hos sitt eget oppdrett. Valborg som er min første Bracco (Violetta di Ala D`Oro) har fått mye bra fra sine oppdrettere og linjer. Hun har en enorm jaktlyst, er lett å trene og har vært frisk hele sitt liv. I tillegg har hun en stor personlighet som ser ut til å prege hennes avkom.

Nå nylig har kennel Ala D`Oro vært i Italia sammen med et par valpekjøpere og tilsammen har de vist frem 4 Braccoer av sitt eget oppdrett på jaktprøver der alle har gått til pris Molto Bueno (2.premie) eller Excellent (1.premie), og premier på alle jaktrpøvene de har stilt på i løpet av dagene der! I tillegg deltok de på utstilling og gjorde seg bemerket med supre resultat. Beauty and Brains beskriver vel dette godt, og det er nettopp det jeg også ønsker at Braccoen skal være. En smart jakthund som er sunt konstruert og så nær rasestandarden som mulig.

Takk Ala D`Oro for alt jeg har lært hittil og for at vakre Valborg kom til oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow Rigmor, thank you for all the compliments!! We are also happy with you, because our dogs need peole who bring out the best of what is in them. You do that! Thanks!!
Warm regard Tina and Jaap
Ala D'Oro