torsdag 12. april 2012

Veterinær

I dag var det tid for den årlige vaksinasjon og sjekk av småjentene Aida og Agnella. I tillegg til de vanlige vaksinene, vaksinerer vi også mot rabies. Så alle våre hunder skal til enhver tid være klare for utenlandsreise. Sjekk av hjerte, lunger, tenner, øyne og ører ble utført. Den eneste hunden i huset som fra tid til annen trenger ørerens er Aida. Hun har hatt litt voks i det siste så jeg ba veterinæren om å ta en titt nedi øregangen. Det så blekt og normalt ut bortsett fra en god dose voks, så vel hjemme fikk hun en real ørerens. Heldigvis har vi aldri trengt å behandle noen av hundene vi har her for ørebetennelse. Jeg hadde med Stella også og lurte på om veterinæren bare kunne ta en titt, slik at jeg kunne føle meg helt sikker på drektigheten. Da jeg kom inn med Stella, lo veterinæren for det er veldig synlig. Trengte bare å se for å konstantere den saken :-) Men hun kjente på henne og mente det var ganske mange valper der inne.


Aida med vår snowdog, som dessverre stakk av samtidig som snøen tinte...

Ingen kommentarer: