mandag 10. desember 2007

Jakt


I dag har jeg og Tina vært på jakt sammen med Kine. I og med at jeg har eksamen på jegerprøven i morgen, trenger jeg å ha med meg jegere når vi skal ut og finne fugl. Hadde håpet på å finne storfugl eller lirype, men fuglen hadde fløyet i dag. Tina viste svært godt arbeide, og var en fryd å se på. Å se hvordan hunden jobber er 99% av jaktgleden for meg. Så får fangsten komme i andre omgang.
Vi jaktet i kupert terreng/furuskog, så mye var lagt til rette for å finne noe der. Føret var litt støyende, ellers bra. Det var spor (møkk) etter både storfugl og hare, så mulighetene er der.
Valborg har hilst på en vaktel i dag. Hun fikk sitte rolig mens jeg holdt vaktelen foran henne. Gikk veldig bra, og hun var svært interessert i den! Etterpå fikk den komme tilbake til dama si i fuglegården. Nå er det siste innspurt med lesing til eksamen i morgen.

1 kommentar:

Anna sa...

Vi håller tummarna! Lycka till! Anna & Kim