mandag 22. november 2010

Ferdigheter

Jeg er flink til å innrømme at jeg har vært sløv med unghundene våre når det kommer til trening. Men når alt kommer til alt er nok dette en påståelse med modifikasjoner. For hver gang vi trener, og selv om det blir sporadisk, fungerer hundene helt knall. Det kan jeg nok takke god innlæring av grunnferdigheter for.
I tillegg er de flinke å tilby atferd, slik at jeg kan forme frem og sette sammen det jeg vil ha. Jeg har fokusert litt på Agnella i det siste, og trent både inne og ute med klikkeren. Vi har trent på sitt, dekk, rygge, holde fast, target, utgangsstilling,selvkontroll og apportering. Utrolig flink hund i forhold til hvor sløv jeg har vært ;-)
Selv om jeg har stort fokus på ferdigheter i forhold til jakt, er det veldig givende å ha en hund som kan andre ting enn bare sitt, som i seg selv er noe av det vanskeligste å få til i en fuglesituasjon. 

To arvtagere til hundesenga min far snekret for minst 15 år siden.

1 kommentar:

Thomas sa...

Sier jo litt om treneren også dette da:)
Dere er bare utrolige!