mandag 28. mai 2012

Oppdretter

Jeg er en oppdretter. Selv om jeg er i den spede begynnelse har alle de 28 fødte valpene til nå satt sine spor. Noen dypere enn de andre. Jeg har fått opplevd at eiere har måtte avlive sine kjære hunder fra oss så alt for tidlig, jeg har opplevd forbigående sykdom på valper og jeg har høstet mye lærdom og erfaring av dette. Jeg har også opplevd at enkelt av valpene har satt så dype spor at savnet etter akkurat den valpen er kronisk. Heldigvis finnes det også så mange gode opplevelser som gjør at man får tro og håp til å ha flere kull.
En oppdretter er ingen ting uten sine valpekjøpere. Og jeg har vært så heldig med mine valpekjøpere. Utrolig flinke hundførere som får frem det beste i sin hund og som tilbyr et godt, rikt liv til hunden.
I dag vil jeg gratulere Jessika og Hilda (Arabella da Costa Vista) hjerteligst med tittelen SE VCH; Svensk Vilstporchampion.
Generelt vil jeg si takk til mine valpekjøpere som tar seg godt av sin hund og er så snill og sender oppdateringer og bilder til en oppriktig interessert og stolt oppdretter.

SE VCH Arabella da Costa Vista
(Champion nr 3 etter Valborg i hennes A-kull)

Ingen kommentarer: