fredag 8. juni 2012

Oppdretter

En god oppdretter for meg er en person som har hunder som livsstil og er lidenskapelig opptatt av sin rase og hund generelt. Den er kjent med rasestandard og hvilke sykdommer som kan oppstå. En god oppdretter har også kjennskap til andre oppdrettere og kan en del om stamtavler og linjer.

For meg kommer alt dette i tillegg til å kunne levere valper som er godt i gang med sin sosialisering og miljøtrening. Jeg gjør hva jeg føler er det beste for hunden. Om det er at den er vant til å kjøre bil før den nye eieren kommer og henter den for så å kjøre 100 mil hjemover, føler jeg at innsatsen jeg har gjort har hatt en god effekt.
Samvittigheten min er ganske stor, og jeg vier mye av min tid til å tenke på valper vi har fostret opp. Jeg blir så utrolig glad for tilbakemeldinger og bilder fra valper vi har levert. Men det er en balansegang; det er kanskje ikke alle som vil ha denne tette kontakten. Fra vår side er det høyst ønskelig. Og mange er utrolig flinke til å sende oppdateringer til oss.
 
Agnella var meldt på dobbelutstilling i helgen, men av redsel for smittsomme sykdommer som f.eks kennelhoste holder vi oss hjemme. Men jeg gir henne en Excellent både for hennes vakre utseende og hennes utrolige evne til å ta seg av tantevalpene på en utmerket måte!

Jeg ønsker alle mine flinke valpekjøpere og alle andre en riktig god helg!


Castagna da Costa Vista, vårt nye tilskudd til kennelen.

Ingen kommentarer: