lørdag 30. mars 2013

Påske!

Det er nå en stund siden siste blogginnlegg, har egentlig masse å skrive om, men skrivelysten har ikke vært på topp. Har akkurat kommet inn etter en flott treningstur med Castagna. Endelig klaffet det slik at det var ryper i terrenget når vi var ute, og hun hadde en fantastisk fin situasjon på en stegg. Hun kjente lukten av rypen på lang avstand og det ble noen avanser før hun til slutt festet en helt stødig stand, fikk et oppmuntrende JA og reiste en stegg som knegget seg avgårde. Hun var rolig og fin i oppflukten uten noen rop eller fløyt fra meg. Jeg ville først og fremst oppmuntre så mye som mulig i situasjonen, for hun trenger mer selvtillit til å gjøre saker på egen hånd. Det florerte med rypespor i terrenget, men foruten et par ryper som jeg selv støkket, ble det med den ene situasjonen for henne i dag.

Mens jeg var ute fikk jeg melding fra Agneta som eier Castellana da Costa Vista. "Duna" er på sin første internasjonale utstilling i dag og har fått CERT og BIR! Vi er så glade! Et stort grattis til Agneta og Jessika.

Her er noen bilder tatt de siste dagene:


Castagna fikk bli med til vaktlene


Vår luksusutsikt


Agnella før all snøen kom igjen


Besøk


Napping


Castagna i søk i dypsnøen. Tatt på trening i dag.

Ingen kommentarer: