tirsdag 2. april 2013

Bracco Italiano Valper

Vi har lenge planlagt (og prøvd) å få frem et kull med Bracco Italiano valper her hos oss. Valborg har blitt inseminert med frossen sæd uten resultater to ganger. Jeg tror ikke det er rasen i seg selv som er problemet, heller timing med inseminering. Men Valborg begynner å dra på årene, og vi har lenge tenkt på å bruke hennes datter Agnella i avl. Hun blir 4 år i mai, og er i en fin alder for et kull. Jeg har vært flere turer til Italia for å finne passende hanner, og det har ikke vært enkelt. Når man endelig tror man har funnet den "perfekte" hann og ser nærmere på denne, har det ofte vist seg at det har vært problemer som ikke jeg ønsker å bruke på mine tisper. Men siste reisen til Italia gav resultater selv om det ikke gikk etter planene med den hannhunden jeg hadde sett meg ut. Så nå har vi funnet en flott hannhund til Agnella.
Agnella på sin side har ingen hast med løpetiden. Den var ventet i januar, og det så ut til at den skulle komme i gang for så å avlyse... Hun er godt på overtid, og vi har ventet i ulidelig spenning, for når den kommer skal vi kjøre til Italia og forhåpentligvis få til parring der.

Så status for vårt kommende kull er avventende til løpetid. Det er sjelden det er så store forsinkelser her i løpetid, men det kan være flere faktorer til det.

Vi gleder oss i alle fall til valper, når det enn blir...


Bracco Italiano; verdt å vente på.



1 kommentar:

Niklas Hedman sa...

Vi väntar med spänning!