mandag 16. november 2009

Treningshelg


Vi har vært på Mo i Rana siden torsdag og fått trent en del lydighet. Der er det mange som deler min hundegalskap og som har ambisjoner om å konkurrere i lydighet. Mange flinke ekvipasjer som klikkertrener!
Det har vært fokus på konkurransetrening, og i går hadde vi en "ordentlig" konkurranse med startnummer, dommer og skriver. Viktig å trene på dette, spesielt for meg som blir helt vanvittig nervøs før konkurranser.
En slik "konkurranse" gir en god pekepinn på hvor du befinner deg, og hvilke kjeder som ikke er gode nok, og må trenes mer på.

I dag fikk jeg to metallapporter i posten, så jeg måtte trene litt med Stella i kveld. Godt grep og kan holde fast over tid. Supert!

Jeg er spesielt fornøyd med valpene som har kommet seg veldig i forhold til å oppsøke mennesker og andre hunder. Jeg har hatt tilgang på utrolig gode hundefolk, som har gjort våre valper trygge. Tror nok valpene fra landet gleder seg til å møte alle igjen, og det gjør selvfølgelig vi andre også!

Ingen kommentarer: