søndag 12. september 2010

Fugl, fugl, fugl.....

Ro i oppflukt
Reis
Ro i fugl. Agnella sitter for å få se dua. Sitt= synet av fugl
Ro i oppflukt
Er det noe å jakte på????
Ro i oppflukt

Vi har vært på treningshelg igjen på Midtkil med instruktør Anna Karin Lundmark. Vi fikk ta igjen de siste dagene da jeg var syk på siste fjelltrening for elitegruppe stående fuglehunder. Jeg var veldig spent på hvordan Agnella skulle takle å se fugl igjen. Hun har mildt sagt vært ekstremt opphisset i kontakt med fugl. Det er supert med så enorm jaktlyst, men det skal også jobbes mye for å få de rolige i fugl. Denne gangen var det helt annerledes, og hun var fin og rolig i fuglesituasjonene, og jeg nådde inn til henne. Veldig fornøyd med hennes progresjon i løpet av dette året!

I morgen drar jeg på jakt, og tar med meg Valborg og Agnella denne gangen. Så håper på mange ryper og fine fuglearbeid med hundene. Gleder meg! Det ser ut til at rypebestanden har en oppgang fra forrige år, og det er bra. Men fortsatt moderasjon med jakten er nok viktig. Skitt jakt!

Ingen kommentarer: