lørdag 26. februar 2011

Sosialisering og miljøtilvenning

NOR: I går var valpene ute for første gang. Det var nesten 10 plussgrader og opphold, så vi må benytte slike sjangser. De reagerer veldig forskjellig på nye ting, noen er litt usikre mens andre sprader rundt som de hadde gjort dette 1000 ganger før. Det jeg ser er at de som er usikker på ting den ene dagen, trenger ikke være de som er usikre andre dager. Det endrer seg. Ser jeg noen som er mer tilbakeholden enn de andre, noterer jeg meg dette og gjør ekstra tiltak for å gjøre akkurat den valpen tryggere. Alt i alt så er dette en trygg, sosial og herlig gjeng som vi koser oss veldig med.
Nå snikjakter de på hverandre og kan finne på å ta korte stander når jeg rører på ting foran dem. De omgås de andre hundene i huset (Valborg, Agnella og Aida) lett, og de må lære å forholde seg til 3 forskjellige personligheter i tillegg til moren sin. God sosialisering. Senere skal de få hilse på andre hunder.

Borgomale i forgrunnen, ganske så trygg.


Valborg og Stella med valpene rundt om kring


Stella og Briga Alta, samt en sulten valp


Borgomale


Kine gir en hjelpende hånd. Utedag i valpebarnehagen krever ressurser!


Briona


Inne og tygging på stellebordet som jeg satte inn her om dagen.


Agnella viser gode takter med valpene, kjempeflink!

2 kommentarer:

Aidamos sa...

Ja, hurra packa in sötnosarna i bobilen och kom hit, det blir fin socialträning att träffa 4 röda och en vilding...

Marit sa...

Så flink du er med valpene Rigmor. Skikkelig moro å følge med:)