mandag 11. april 2011

Spinone og Bracco Italiano

Huset er fullt av hunder! 6 individer som skal ha sin daglige stimulans. I går tok jeg Aida med på årets første tur med sparkesykkelen. Skal si vinteren har satt sine spor i fysikken for min del... Men det var gøy, og Aida er den fødte trekkhund. Thomas, min mann, har flyttet hjem etter nesten ett år borte i jobbsammenheng, og det er fint å kunne fordele litt på turene. Han tok med valpene og Stella på skogstur, så valpene får bli vant med ulike terreng. Jeg hadde de med på tur i helgen, og heldigvis er det kort avstand mellom biotopene her, så på kort tid har vi fått med oss mark, myr, skog og fjell. Og de er trygge på alt. Borgo synes det er unødvendig å væte ut labbene, mens Briga løper rett i vanndammene.

De trenes aktivt, og vi holder på å lage en liten film om treningen med dem, som kommer ut her etter hvert. Som de fleste vet klikkertrener jeg hundene våre, og det gir raskt resultater som sitter godt forankret i hundenes hoder. Vi trener på grunnferdigheter, det vil si ferdigheter som kan settes sammen til kjeder etter hvert som det er godt innlært.

Briga som spiste en sokk før helgen, har heldigvis fått denne ut av systemet. Den kom opp samme vei som den gikk ned...
Briga og Borgo er til salgs til aktive hjem!


Søskenkjærlighet


Borgo trener kontakt


Briga og Aida da Costa Vista


Borgo og mammaen.


Agnella dagdrømmer om tiden da hun var valpen i huset, og lurer på når disse små skal flytte... ;-)

Ingen kommentarer: