onsdag 25. januar 2012

Tur og trening

Valborg!
Vil du vite mer om våre kommende valpekull kan du lese en egen blogg om det her:

Vi tibringer mye tid med våre hunder i ulike terreng. Mye av grunnen er at de skal opprettholde sin kondisjon og bygge muskler, men også for at det kan være vilt enkelte plasser vi ferdes. Her om dagen tok jeg med meg Stella i et, i mitt hode, egnet rypeterreng. Vi gikk ganske høyt og terrenget var skapt for fugl, men det var ingen der, heller ingen spor. Vind og vær har mye å si tenkte jeg mens jeg fortsatt bortover fjellsiden. Når man går slik tenker man masse. Jeg tenker over hundene, for det er stort sett det eneste som står i hodet på meg. Det stresser meg voldsomt de perioden vi har lite eller ingen fugl her og vi ikke kommer oss i fugleterreng. Så med litt stress, en arbeidende Spinone Stella foran meg, og noen nordnorske gloser begynte jeg å bli litt småarg. Så vi startet å gå nedover igjen. F... ikke eksisterende fuglebestand! Ned mot tykkeste granskogen står jammen meg Spinonen i stand! I det jeg hopper over bekken løser hun ut og støkker en rugde. Ja ja tenker jeg. Fugl er fugl. Og fornøyde rusler vi hjem vel vitende om at vi har funnet fugl og hvor den befinner seg til neste anledning.

Ingen kommentarer: