tirsdag 13. mars 2012

Bracco Italiano

Søstrene Agnella og Aida

Nye planer har blitt lagt med tanke på kombinasjoner fremover. I påsken drar jeg og Thomas til Italia for å se på den mulige maken til Valborg. Selv i Italia er det ikke lett å finne passende hannhunder til våre raser. Når jeg ser etter mulige hannhunder, finner jeg linjene eller stamtavlen til den aktuelle hunden og tar resten av opplysningene etter det. Helse, gemytt, jaktegenskaper og utseende kommer i denne rekkefølgen. En mulig far til våre kull skal for meg ikke behøve å være en slående vakker hannhund, men en sunn konstruksjon og styrker der mine tisper har svakheter er en av tingene jeg tenker på. Det er herved sagt at vi ikke sier nei takk til en slående vakker hannhund bare han har de rette egenskapene :-) Men det er ikke alltid enkelt å finne alt på en gang. 
Vi gleder oss i alle fall til noen dager i Italia og til å få møte gode venner igjen!

Ingen kommentarer: