mandag 15. oktober 2012

Utstilling og kenneltreff

Jeg bestemte meg for en tid tilbake å prøve å samle en gjeng med valpekjøpere i forbindelse med NKK`s utstilling på Hamar. Som tenkt så gjort, og mange hadde muligheten til å komme, noe som gledet meg stort! Vel 80 mil gjør ingen ting med så entusiastiske valpekjøpere!

På vei nedover fikk jeg en forferdelig trist beskjed. Balocco (Rune) til Agneta og Wille hadde fått sovnet inn. Han hadde da hatt store smerter i kroppen og vært periodevis halt over en lang periode. Han ble diagnostisert med OCD, en lidelse som kan ramme hunder av store raser. I mange tilfeller går dette å operere, men dessverre var han så hardt rammet at avliving ble tilrådet. Vi vet hvor fryktelig tungt det er å miste hunder, spesielt unge hunder, og vi føler så med Agneta og Wille. Vi håper de etter hvert kan se tilbake på minnene med glede, for Rune var en fantastisk hund på alle måter. Jeg kommer aldri til å glemme den klippen han var i valpekullet. Takk for at dere tok så godt vare på han i hans korte liv!

Lørdag var det tid for utstilling, og Balangero og Allegra var påmeldte. Balangero var først ut i unghundklassen, og jeg synes han er en staselig hannhund. Dommeren syntes han var for uutviklet, og ville gjerne se han om et år igjen... Men fikk Excellent og 1. UKK.
Allegra (Agnes)med sin eier Annika kom fra hele veien fra Gøteborg og fikk CERT og ble BIR, og de gjorde en flott figur i gruppefinalen uten å bli plassert. Vi var flere Costa Vistaer samlet i Vikingeskipet og det gjorde dagen så utrolig hyggelig. Jeg må ha verdens beste valpekjøpere!

Senere på dagen bar det til skogs med alle hundene. Dessverre ble det uten Agnes, men det var hele 6 Spinoner fra oss pluss noen hunder til. Alle hundene fikk utfolde seg i skogen, og det var deilig etter en lang dag på utstilling. Senere grillet vi og snakket litt om trening og stell av Spinonen.

Jeg håper alle koste seg på treff. Tusen takk til alle som kunne komme. Jeg er så fornøyd med utviklingen av valpene, og det er hyggelig å se at eierene er så interesserte i hundenes ve og vel, og tar så godt vare på dem.

Balzola da Costa Vista var i HD-røntgen forrige uke, og ble avlest til HD:A. Nå er det bare to igjen iB- kullet som ikke er røntget enda. Det er flott!

Balangero

Skogsgjengen!

Happy var også med blant Italienerene.

Camelia som eies av oss, og bor hos sine flinke fôrverter på Hamar.

Callula (Tutti) bor også på Hamar.

Annika med sin Allegra (Agnes) kom fra Gøteborg!

Balzola (Stella) som kommer fra Sandefjord.

Congelato (Goggen) nyter sin tørrfisk som ble utdelt av en snill hundemamma :-)

Nicci bor sammen med Callula. Nicci er født og oppvokst i Hamartraktene.

Alf er en kul kar og med på treff!



Ingen kommentarer: