torsdag 4. oktober 2012

Valpekjøpere

Jeg har vært vel så spent på det jaktmessige hos våre kull med solgte valper i høst som med mine egne. De har sin første ordentlige jaktsesong. Det er skutt fugl for flere og eierene har gjort en flott jobb med dem. Noen har lengre søk enn andre, noen har fastere stand enn andre men felles er at de finner fugl og har høy jaktlyst. Søk og stand er egenskaper som utvikles over tid. Standen må utvikles i forhold til hvor lenge de står og hvor langt unna fuglen de står. Dette fås først og fremst gjennom erfaring med fugl. Har man mulighet er de flott å kunne trene på stand på tamfugl. Da får man med seg en kontrollert oppflukt situasjon der man kan styre en eventuell ettergang. 

Tusen takk til valpekjøpere som holder en over gjennomsnittet interessert oppdretter oppdatert på utviklingen av hunden. Det går vel ikke en dag hvor jeg ikke tenker på våre avkom og hvordan det går. Jeg har fått mange telefoner, meldinger og mail med bilder og engasjerte beskrivelser om hva som skjer på hundefronten. Når jeg nå ser hvordan C-kullet utvikler seg med høy jaktlyst og høyt viltbegjær, har jeg nådd et av mine mål med å avle Spinoner med høy jaktlyst. 



Cornelia (Nea) vil gjerne svømme ut til gjessene.


Balzola (Stella) har vært i jaktparadis med masse gode opplevelser


Callista (Bella) på fjelltur med mor mens storesøster Bibana (Nellie) er på rypejakt med far.


Vår egen lille Castagna

Ingen kommentarer: