mandag 12. november 2012

Hundeliv!

Livet går som vanlig her på kennel Costa Vista. Vi er inne i en rolig fase, men det betyr ikke at vi ikke er aktive! Hundene får jevnlig mosjon og jakttrening i skog og på fjell om føret tillater det, vi trener litt lydighet, apport og ellers lever hundene livets glade dager virker det som. Jeg har til og med sett meg ut noen utstillinger jeg vil delta på neste år, det har vært sparsomt med slik aktivitet i år.
Castagna får i tillegg en del miljøtrening, og det er ikke mye som skal til før hun er trygg i situasjonen. Det er en av våre største utfordringer når vi bor som vi gjør; å få hundene tilstrekkelig sosialisert og miljøtrent.
Aida er hos mine foreldre og trives som vanlig der. Hadde hun fått valgt, hadde hun vært der bestandig. Jeg møtte Aida og min far i skogen i dag da jeg gikk tur med Agnella, og det var ingen tvil om hvem Aida tilhørte, det var ikke antydning til at hun skulle velge mitt "lag". Det varmer mitt hundehjerte at hunder velger sine yndlingsmennesker.

I nærmeste fremtid skal en av våre Braccoer til nyrescreening da vi har blitt bekjente med at det er en del nyreskdom hos Braccoen, blant annet amyloidose som er arvelig. Vi ønsker derfor å få sjekket nyrestatus før en eventuell parring. Vi planlegger Braccovalper våren 2013.

Tok bilde av Castagna i dag. Hun ser så pen og frisert ut på bildet, at man nesten ikke kan tro at det er henne. Men det er vel slik det er med modeller :-) Nå er hun så rufsete igjen at hun ser ut som Sprokket i fragleberget...


Ingen kommentarer: