mandag 10. desember 2012

Fjellet med Spinone og Bracco Italiano

I dag ble det en kort, uplanlagt fjelltur. Stella og Valborg skulle ha trening, og meningen var å gå i fjellfoten i skogen der, men med min nysgjerrighet som bare skal se hva som er bak den toppen, og den toppen osv, så havnet vi til fjells. Jeg elsker fjellet og det tror jeg hundene også gjør! Som vanlig jobbet hundene godt på, Valborg hadde en kort los utenfor syne, så hun hadde nok støkket en hare... Mye hare i terrenget.
Etter  hvert kom vi i typisk rypeterreng, der hundene hadde markeringer på at det hadde vært fugl. Nå er det såpass sent at de nok er veldig skye, men de finnes. Jeg er på tanken om å skaffe en GPS til skogsbruk, da det er umulig å se hvor hundene kan stå i stand. Jeg har lett så mange ganger og så lange stunder at det nok har ødelagt en del fine situasjoner. Noen ganger finner jeg jo ikke hundene, og de kommer til slutt tilbake til meg, mest sannsynlig etter at fuglen har fløyet. Vi får se om det blir et slikt hjelpemiddel på nyåret, egentlig i mot mine prinsipper...

Fine forhold i dag; -6 grader og et lite vinddrag fra fjellet. Og det skal nevnes at det var en god styrke/kondistrening for oss alle.


Valborg


Valborg og Stella


Rypeterreng

Ingen kommentarer: