tirsdag 15. januar 2013

Bracco Italiano Norge

Har hatt en herlig formiddagstur med Valborg, og jeg setter ekstra stor pris på de turene jeg har med en og en hund. Det er svært sjelden vi går med mer enn to hunder samtidig, jeg er opptatt av at hundene ikke skal bli avhengige av en annen hund ute på tur. Valborg er jo veldig behagelig å gå tur med, og hun passer på at jeg er med og har det bra :-)

Agnella stakkar, bandasjeres enda. Vi skal ta ny røntgen av hennes tå over helgen og se hvordan det ligger an. Det virker ikke som hun har vondt i alle fall, hun belaster tåen fullt, og har ingen hemninger i bevegelsene. Det gjør det utfordrende å la tåen være i ro. Så den eneste løsningen for å beskytte tåen fra for mye belastning er å bandasjere, og det begynner jeg å bli ganske god på nå... Hun aktiviseres med øvelser inne; klikkertrening med sitt, dekk, på plass, bakpartskontroll, bli, holde apport, plukke opp ting på kommando/lære seg ulike navn på objekter, godbitsøk i stua, og mye selvkontroll der vi presenterer forstyrrelser. Hun får være med på bilturer og på besøk til familie. Hun luftes i bånd, og får gå korte "turer" utenfor her. Hun får leker med frosset mat i, tyyggebein, frossen kalkunhals osv. Samtidig må vi passe på at hun ikke øker vekten sin.

Vi håper på Braccovalper i år! Da Agnella var inne og fikset tåen sin, tok vi en full check-up på henne med blodprøver og alt var bra. Så vi får se hva tiden viser og hvem det blir som får valper etter hvert her på Kennel Costa Vista.



Valborg


Agnella speider ut over marken vår. Lengter etter fart og spenning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du oppdrett ennå?