mandag 21. januar 2013

Mandag Italiano

Sitter her og gynger etter noen timer på sjøen i dag. Jeg og Pappa dro ut for å fiske litt. og hadde med Castagna og Aida. Aida er vant til kai, landganger og båt, Castagna not so much :-) Det gikk i sneglefart ned landgangen, hun pep og det var tydelig ubehagelig. Men hun klarte det i alle fall. Nede på kaiet er det store strekkmetallhull, og veldig ubehagelig å gå på. Så jeg måtte bære henne i båten. Vel i båten var alt som normalt, så hun husker at det var en grei plass å være. Så jeg vet hva vi skal trene på fremover.

Vi fikk noen torsker med bra størrelse. Ca 6 minusgrader ute og nydelig vær. Men jeg skal være den første til å si at jeg ikke misunner de som før i tiden seilte til Lofoten i åpne båter på vinteren for det tradisjonelle Lofotfisket. Stakkars folk, de måtte ha frosset mye... Vi har det bra, så kan legge ut i store båter med varmeapparat!

Her er noen bilder:


Pappas tur ved "juksehjulet"


Aida speider utover havet. Høyholmstindene i bakgrunnen.


Castagna som dekksjente.


Ferga går forbi med Mindland i bakgrunnen.


Mange deilige middager fremover. Aida undersøker fangsten.

Ingen kommentarer: