onsdag 4. mai 2011

Valpefest

I går hadde klubben min; Rana Trekk og Brukshundklubb valpefest. Dette er noe de har en gang i måneden der valper og valpeeiere møtes for litt sosialt samvær og litt info om det å ha valp. Så igjen ble bobilen klargjort for tur til Mo i Rana for miljøtrening og fest med Briga og Borgo. Siden det tar minst 4 timer en vei, betyr det at vi må overnatte før vi kommer hjem.
Først var vi på byvandring med valpene, med hjelp av vårt faste reisefølge Kine. Der var det folk, trafikk, barnevogner, trillekofferter og alt hva en by byr på. Og masse duer! Så vi fikk noen synsstander med reis og ro i oppflukt :-)

På valpefesten dukket det opp valper av forskjellige raser. Golden Retriverer, Dvergpincher, Engelsk Staffordshire Bullterrier, Border Collie, Whippet og Grosser Mûnsterlender. Jeg var litt spent på hvordan valpene fralandet skulle reagere på dette, men det gikk over all forventning! Ingen redsel for de andre, og de var kjempesosiale. jeg var SÅ fornøyd med dem begge to.

Fikk også hengt opp noen oppslag rundt om kring på Mo, for valpene er jo TIL SALGS!


Spennende duer.


Løper i kø


Fiiin Golden


Jakthundene tar seg en prat


Mange fine valper


Så mye gode godbiter!


Favorittgodbit: Kylling!

1 kommentar:

Aidamos sa...

Vad fina bilder på valparna. Du är som vanligt duktig och tränar dom mycket. Ha det Gott i våren, här har det kommit snö flera gånger.Tur för mig, jag dricker glögg för att värma mig.Agnes värmer sig med tokiga Maja som är här en vecka.