mandag 20. august 2012

Innlegg nummer 800

Dette innlegget er jo nesten som et jubileum, 800 blogginnlegg er jo en del! Jeg har skrevet om litt forskjellig opp gjennom tiden, men kanskje mest om trening og hverdagen med våre hunder. Jeg håper jo at min blogg er med på å fremme våre raser som brukanes til litt av hvert. Et av målene som oppdretter er at valpekjøpere skal tilby hunden et aktivt liv hele året, og jeg selger aller helst valper til jegere eller til de som vil jakttrene hunden. Jeg vet om mange som ikke liker selve jakten, men som trener opp hunden jaktmessig og deltar på jaktprøver med gode resultater.

Det er flere ting å blogge om, og her kommer nyheter og daglige hendelser:

Forrige uke fikk vi besøk av Cinderella (Piri) med sin eier som bor inne i Vistenfjorden på et sted (som ingen egentlig kunne tru at nokon kunne bu) Bønå. All ferdsel skjer med båt, og Piri er allerede meget båtvant og har sin egen seng i båten. Piri og vår egen Kos har det veldig gøy sammen. Se mer om Bønå Villmarkssenter HER.


Søstrene


Båten hales inn og det gjøres klart til hjemtur

En av Spinonene vi har ute på fôr har vært til HD-røntgen, og det har vært litt av et opplegg uten å gå inn på det nå. Men resultatet kom til slutt; Grad A, altså perfekte hofteledd. Fra før av er hun også røntget og diagnostisert på albuene som også er grad A. Britt og Biella har jobbet hardt jaktmessig i det siste og det gir som kjent resultater og de høster mye skryt der de ferdes. I går avsluttet de noen aktive dager på NKK Bjerke med en Very Good. Fin kritikk, men dommeren ville se henne mer utviklet. Slik er det å være unghund :-)

I dag er siste dagen med båndtvang og det skal trenes masse fremover. Hundene skal i terrenget og det skal trenes og etter hvert jaktes. Vi gleder oss til rypejakten!
Avslutter med noen bilder av hundene i solskinn :-)


Valborg


Agnella


Havapport

I helgen har vi vært i bryllup hos min svigerbror. Veldig hyggelig. Vi startet dagen med å dra innom Canis City som er et Mekka med hundeutstyr. Selvfølgelig fant jeg en del ting som falt oppi handlekurven :-)


Lufting av hund mellom slagene i bryllup eller andre festligheter er en selvfølge. Vi hadde bare to med oss til Trondheim, vår utmerkede kennelhjelp Pappa tok seg av de andre her hjemme. 





Ingen kommentarer: