torsdag 9. august 2012

Spinone valp og voksen

Først av alt må jeg si at jeg er imponerte over hvor flinke våre valpekjøpere er til å trene! Veldig bra!
I går tok jeg med Castagna for første gang i speilbåten, og det gikk veldig fint. Hun satt bare og glippet med øynene og ville sove. Så hun blir en fin dekksjente for meg på fisketurer :-)
Vi har trent litt på innkalling og betinging av navnet hennes Kos. Jeg og Thomas stilte oss på hver vår plass med leverpostei klar. Den ene holdt og den andre kallet inn på omgang. Etter fire knallgode repetisjoner med full galopp inn, avsluttet vi. Man skal være redd for å ødelegge en god innkalling med å avslutte med en dårlig. Belønner man for dårlig fart, er det også det man får som sluttprodukt. Man får det man belønner! Så heller færre knallgode enn mange halvgode.


Miljøtrening utenfor butikken


Belønning med leverpostei slår godt an hos Castagna


Castagna sitter tålmodig i ro


Ute på bøljan blå!


Vår plass :-)


Jeg og Stella tok oss en tur i fjellsiden i går. Kan fint konstatere at sykling langs vei ikke kompenserer for trening i fjell. Stella var rimelig sliten etter turen. Så fremover blir det også mer trening i terreng, og det nærmer seg heldigvis tid for oppheving av båndtvang nå.


Lang tunge på Stella


Godt å kjøle seg ned i fjellbekken


Ingen kommentarer: