tirsdag 7. august 2012

Våre hunder og miljøstyrke

Startet dagen i dag med henholdsvis rypeapport på de voksne og vaktelapport på valpen. Stella har hatt litt problemer med apport av fugl i det siste, så jeg gikk litt tilbake med henne og avsluttet med opptak 2 meter fra og avlevering i front. Godt, mykt grep uten tygging. Innlært med klikker selvsagt :-) Agnella hadde 3 perfekte på rad, og vi avsluttet der. Valborg hadde noe tygging, så der får jeg trene mer på grep, hun har blitt litt slurvete i det siste. Aida hadde en fin og en ikke fin. Lille valpen gjorde sine ting perfekt! Både å holde vaktelen i munnen og å hente. Så nå vet jeg status for fugleapport, og hvordan treningen bør skje fremover i forhold til det.

I går tok jeg med Castagna på bytur til Sandnessjøen. 1 time ferge herfra, så ble vi hentet på fergeleiet av min venninne med hennes to hunder. Jeg vet ikke om miljøstyrke er et ord, men det er i alle fall beskrivende for alt Castagna foretok seg i går. Trygg på alt vi møtte på. Nå skal vi bare sørge for å pøse på med positive opplevelser og unngå for mange negative, så har jeg en hund som er lett å ta med seg uasnett hvor vi skal. Jeg ønsker dette også for våre valpekjøpere, og det virker som utgangspunktet er ok.


På ferga på vei til byen. Castagna fant ut at det var flere som henne ombord. Speil på alle stolper :-)


Kjedelig tur og mye dur fra ferga, og det går rett i sovingen.


Etter å ha hilst på min venninne, hennes to hunder og nevø, ble det burligging i ukjent bil, og det resulterte i soving tvert, både i tøybur på vei til byen, og i stålbur vegg i vegg med Ronja på vei tilbake.


Castagna og Haldenstøveren Ronja på byvandring


Petter Dass står han av i byen, og delte ut godbiter.


Vertskapet hadde god seng og masse spennende å tygge på.


På vei hjem var det lite annet å gjøre enn å sove seg på tak igjen.


Hjemme og en god Bracco Aida å lene seg til.

I dag gikk vi tur til mine foreldre og sa adjø til min bror med familie. Gustav, min nevø, og Castagna har knyttet sterke bånd den tiden han har vært her på Vevelstad. Han er glad i alle våre hunder, men det er spesielt rørende å se den gjensidige gleden når de to møtes. Vi håper det ikke går så alt for lang tid før de møtes igjen!


To gode venner!

På vei hjem gikk jeg og Castagna innom sykehjemmet for å hilse på Farmor og de andre der. Castagna synes mennesker er veldig greit, men da vi møtte på en vasketralle med store skittentøysekker oppå, var miljøstyrken litt lavere. Men vi fikk passert uten store vansker. Farmor som lå til sengs, ble utrolig glad for besøk. Hun er så glad i hunder.


Vår gjeng, forskjellige individer med sine særegenheter :-)

Til slutt tar jeg med avisinnslaget av Costa Vista. Vi har hatt besøk av en hundeinteressert journalist som ønsket å skrive om oss og om bakgrunnen for oppdrett av våre raser. Hyggelig journalist og hyggelig reportasje.





Ingen kommentarer: