tirsdag 29. juni 2010

Trening

Agnella, vår lille skatt :-)

Mia og Ingrid trener på "showing"

Nova og Kine trener på dekk

Det er mye trening hos oss for tiden. Alle skal ha sitt, både mentalt og fysisk. Sparkesykkelen er i hus og jeg kjørte en tur med Valborg og Stella i går. Gikk veldig bra, litt skremmende når farten ble stor, men.

Jeg og Stella trener flere økter daglig med konkurranselydighet. Skal snart konkurrere i klasse 1, endelig skal vi komme oss i gang med konkurransene, ikke en dag for tidlig. Fokus har vært på flere ting, mye på å holde posisjonene over lengre tid slik som f.eks sitt før øvelsen kommer i gang. Har også trent mye på enkel/fellesdekk, det er desidert min værste øvelse, og blir vanvittig nervøs for dette i konkurransene. Er nok ikke alene om det :-)

Agnella og jeg skal jo snart på kurs, og vi har en del som burde være greit til da. Vi trener mye sitt og apport. Det ser ut til at hun har landet litt etter en periode med "galematias"... I dag svømte hun sine første svømmetak, og jeg er lykkelig for et gjennombrudd så fort med henne i vannet. Vi har hatt svært få godværsdager, og vi har fått trent lite i vann. Tok ikke lange tiden før hun svømte ut etter dummien :-) Flinke jenta vår! Hun blir forhåpentligvis en fantastisk jakthund til lands og til vanns :-)

Valborg og Aida trener generelt ganske likt. Valborg holder vedlike det hun allerede kan, mens Aida lærer litt etterhvert. Aida har blitt en god apportør, og er ganske lydig. Hun kom hjem i dag etter en uke borte hos mine foreldre. Hun får masse skryt for sin gode oppførsel der, og det er godt å høre!

I morgen drar vi til Mo igjen noen dager for å trene hund, og besøke min mann.



Ingen kommentarer: