lørdag 14. juli 2012

Oppsummering

Vi har hatt en travel valpetid med 11 aktive, herlige Spinonevalper. Selv om jeg føler at jeg ikke fikk tid til å gjøre alt jeg ville gjennom med dem, ser det ut til at alle er trygge, sosiale og lettlærte, aleerede med gode neser for vilt. Og det er jo målet. Så er det opp til valpekjøperene å fortsette sosialiseringsperioden, miljøtrene og lære valpene ferdigheter. Det er jeg helt sikker på går bra for alle. Vi har igjen fått mange aktive, engasjerte valpekjøpere som er flinke med tilbakemeldingene!
Og slik ser fordelingen av valpene ut etter geografi og noen av bruksområdene eierne har tenkt å anvende hunden til:

Congelato: Oslo, skal brukes til lydighet, utstilling og jakttrening.
Concordio: Sogn og Fjordane, skal brukes til spor, utstilling, jakt.
Cassia: Finnmark, skal i hovedsak brukes til jakt.
Cornelia: Sverige, skal brukes til jakt, utstilling
Castagna: Blir her hos oss, skal brukes til jakt, utstilling, lydighet
Camelia: Hedmark, skal brukes til jakt.
Callula: Hedmark, skal brukes til jakt.
Castellana: Sverige, skal brukes til jakt, lydighet, utstilling.
Cressida: Finland, skal brukes til jakt.
Callista: Finnmark, skal brukes til jakt, utstilling.
Cinderella: Nordland, skal brukes til jakt og bor på villmarkssenter.

Som dere ser har alle eierne tanker om jakt eller jakttrening. Det er i mine øyne den optimale aktiviteten når man har Spinone. Selvfølgelig trenger en jakthund aktivitet utenom jakten, og der har alle de beste utgangspunkt med sine eiere.
Vi håper på å få til å treffe alle i løpet av dette og neste år.
Masse lykke til alle sammen!!!

Ingen kommentarer: