torsdag 19. juli 2012

Spinonevalper snart 12 uker

Vi har hatt Cinderella på besøk, hun bor jo i samme kommune! Det er kjempegøy å få se en av valpene jevnlig. Hun har det bare bra, vokser, trives og utvikler seg på rett måte. Det ble ganske vilt og hardt i leken etter hvert, så vi måtte skille valpene. Håper på snarlig gjensyn!


4 i flokken, om enn bare for en liten stund

Jeg prøver å ta meg litt ekstra av min egen hund, Castagna. Ikke så ofte jeg får tid til det, så jeg må bruke stundene konstruktivt. I går tok jeg henne med i skog/fjell/myrterreng. Det er jo i dette terrenget vi skal jakte sammen senere, og hun må bli vant til å ferdes der. Hun har utrolig kroppskontroll for sin unge alder, noe jeg kanskje tror kommer av at de har hatt ganske fri utfoldelse på vår store, kuperte tomt av og til. Hun bruker nesen godt, og vi bytter på å gå fremst. Hun følger gjerne meg, som er normalt for en valp, men jeg prøver å få henne frem av og til, og da følger jeg henne som hun følger meg. Det er jo hun som skal finne viltet på jakten, og hun skal gradvis få mer og mer selvtillitt til å lede an i skog og fjell. Vi trente på sitt og apport i terrenget, og hun er så flink!

En liten pause


Så mye spennende!

I morgen skal jeg ta de tre gjenværende valpene til vaksinasjon og kontroll hos veterinæren i Brønnøysund. Cressida forlater oss lørdag, hun skal flytte til Finland. Så er det litt over en uke til Callula flytter til sitt nye hjem, så er det bare våre egne hunder igjen. Det blir nok bra selv om det er veldig trist når valpene drar, spesielt når de har vært hos oss så lenge.


Callula og Castagna


Lek med Callula, Castagna og Cressida


Feriegjesten er veldig tøff! Det er 10 grader ute, og sikkert mindre enn det i sjøen, men Marte har badet flere ganger med våtdrakt! 

Så til slutt bilder av våre flotte Spinonejenter:

Cressida


Callula





Ingen kommentarer: