onsdag 23. mars 2011

8 uker

Valpene er 8 uker i dag, og de skal flytte til sine nye hjem etter hvert. Den første drar i dag, og så går det slag i slag. Det har igjen vært en utrolig fin opplevelse å ha et valpekull. Jeg har fått gjort det som er en av mine store hjertesaker; sosialisere valper. Jeg vet at de vil ha mye igjen for dette senere i livet, både valpen og eieren. Jeg har blitt veldig glad i alle sammen, så det er tungt å levere dem til nye hjem. Men samtidig vet jeg også at de trenger en person som kan følge opp med sosialiseringen og treningen fremover, og de trenger å få litt mer ro enn det gjerne blir i en valpeflokk på 8. Videre håper og tror jeg at alle de nye eierene vil ta godt vare på sine Spinoner, behandle dem som fullverdige familiemedlemmer og gi dem meningsfylte oppgaver i hverdagen. Siden Spinonen er en utmerket jakthund, ønsker jeg eiere som jakter. Heldigvis skal alle valpene til familier som jakter. Jeg er spent på fortsettelsen og håper jeg vil få tilbakemeldinger og bilder fra valpekjøperene. Til de valper som skal reise i dag og de første dagene; takk for nå, vi ses igjen!

Borgomale har siesta med de voksne

Balangero og Briona

Jentene

Bibiana er den første som skal reise. Hun reiser i dag. En deilig hund!

Veterinæren var her i går, og alle fikk sine vaksiner mot parvovirus, ble mikrochippet og fikk sine helseattester!

Her er flere bilder av Spinonevalpene:

Lek ute med mamma Stella og Braccoene


Stella forteller hva som er riktig og hva som er mindre riktig på en utmerket mild måte


Nå løper vi!


Hvor er det det skjer???


Briga Alta kommer logrende inn


Bibiana med sitt milde vesen, Balocco i bakgrunnen


Det er langt mellom melkeskvettene


Nå drar vi inn dere!

Ingen kommentarer: